Новини / NVIDIA GeForce GTX 780 Ti - най-бърза едночипова графична карта в света

NVIDIA GeForce GTX 780 Ti - най-бърза едночипова графична карта в света

[ 15-11-2013 ]

alt="NVIDIA GeForce GTX 780 Ti" src="http://idg.bg/test/pcw/2013/11/7/thumb-21769-GeForce_GTX_780_Ti-1.jpg" class="picMiddle" />

Флагманът GeForce GTX 780 Ti е базиран на най-мощната и напълно разблокирана модификация на графичния процесор с архитектура Kepler GK110, снабдена с 2880 универсални шейдърни процесори (CUDA), 240 тектурсни блока и 48 модула за растерни операции. GPU процесорът на GTX 780 Ti работи на 876 MHz (928 MHz с форсиран режим), а ефективната работна честота на 3-гигабайтовата GDDR5 памет с 384-битова шина е 7 GHz

gtx-780-ti-key-features

Първоначалните сведения за енергоконсумацията, максималното енергопотребление на GTX 780 Ti ще бъде ограничено до 250 W. Това означава, че графичният флагман на NVIDIA ще бъде не по-"горещ" от GTX Titan, а също и по-икономичен от Radeon R9 290X. За повече яснота NVIDIA привежда следния пример: след 20 минути игра на Crysis 3 графичният флагман на AMD прегрява и бива принуден да намали тактовата честота на GPU ядрото до 720 MHz, докато при същите условия GTX 780 Ti продължава да работи стабилно на 940 MHz.

Освен това, NVIDIA е направила някои промени в конструкцията на схемата за захранване, което е дало на GeForce GTX 780 Ti и една нова функция, наречена Power Balancing. По същество въпросната функция позволява на видеокартата автоматично да преразпределя натоварването върху трите източника на електроенергия (6- и 8-иглените конектори и PCI Express слота). По такъв начин се избагват претоварвания и "престои" на захранването и, според NVIDIA, се повишава стабилността при работа на адаптера, а това от своя страна дава и по-висок овърклок потенциал за графичния процесор.

Интересна новост е функцията ShadowPlay, която е част то софтуера на Nvidia Geforce Experience, даваща възможност за използване на хардуерния H.264 енкодер в Kepler-базираните видеокарти за запис на видео по време на игра в компресиран формат. Не, че няма други подобни софтуерни решения, като FRAPS например, които също дават възможност за запис на геймплей видео, но записват видео със слаба компресия и по време на запис производителността пада с повече. При използване на хардуерния екнкодер на Kepler-базираните видеокарти се получава значително по-малък като обем MP4 файл и производителността по време на записа почти не се променя, тоест продължавате да играете с максимално висок фреймрейт. И макар тази екстра да не изглежда като кой знае какво за всеки, то за хората, които записват геймплей видео тя е особено ценна и понякога може да наклони везните в посока на Nvidia, дори конкретния техен продукт да е по-скъп от алтернативата. По същия начин и други полезни възможности, които се поддържат. като технологията 3D Vision или предстоящата G-Sync, които също не са толкова масови защото изискват допълнителен съвместим хардуер, могат да наклонят везните за някои потребители.